Najnowsze wiadomości

Papier do pakowania – zalety, rodzaje. Co wybrać?

Jak wykorzystać palety drewniane?

Oznakowanie opakowań - co warto wiedzieć

24 października 2021 10:20

Jak w dzisiejszych czasach pozyskiwać zlecenia transportowe?



Puste przebiegi, przestoje, nierentowne kursy, straty paliwa wyraźnie odbijają się na płynności finansowej firm transportowych. Jednak istnieje kilka sposobów, aby temu zapobiec. Jak pozyskiwać nowe zlecenia i utrzymać się w branży?

Media społecznościowe 

W mediach społecznościowych również można znaleźć potencjalnych klientów, dlatego warto zaznaczyć tam swoją obecność i stworzyć np. fanpage na Facebooku, przedstawiający ofertę firmy, rekomendacje klientów, porady dotyczące pakowania czy przewozu rzeczy. Równie dobrym rozwiązaniem jest udzielanie się na grupach o tematyce transportowej lub wymiany informacji. Użytkownicy często szukają na grupach firm przewozowych – to idealna okazja, aby zaprezentować swoją ofertę, zamieścić link do strony internetowej czy podać dane kontaktowe.  

Strona Internetowa

Strona internetowa jest pierwszym punktem styku z klientem, dlatego w dzisiejszych czasach jest obowiązkowym elementem działalności firmy. Własna witryna świadczy również o profesjonalizmie przedsiębiorstwa, które dba o swój wizerunek i renomę. Budując lub modyfikując stronę, należy pamiętać o zawarciu w treści słów kluczowych opisujących biznes np. firma transportowa, transport międzynarodowy, przeprowadzki firm itp. Odpowiednie zwroty są pewnego rodzaju drogowskazem, kierując potencjalnych klientów z wyszukiwarki na stronę firmową. Profesjonalną stronę można stworzyć już od kilku tysięcy złotych – to inwestycja, która zdecydowanie się opłaca.

Giełdy transportowe

Giełda transportowa daje dostęp nawet do tysięcy zleceń dotyczących transportu krajowego i międzynarodowego. Korzystając z giełdy transportowej nie tylko można znaleźć nowych klientów odpowiadając na zamieszczone oferty, ale również stworzyć własny profil i publikować informacje o pustych przejazdach na trasach powrotnych. Na profilu firmy transportowej mogą znaleźć się opinie klientów, certyfikaty, wykonane zlecenia. Jest to doskonała wizytówka firmy, która dba o renomę i swoich klientów. Dodatkową zaletą korzystania z giełd transportowych jest brak opłat i prowizji za pozyskane zlecenia. 

Reklamy w Google i pozycjonowanie strony

Posiadając stronę, warto zadbać o jej widoczność w Google. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczanie reklam w wyszukiwarce z przekierowaniem na witrynę. Linki sponsorowane potrafią dać natychmiastowe efekty, ponieważ reklama widoczna jest od razu po wpisaniu danej frazy przez użytkownika (np. „przeprowadzki Warszawa”, „transport międzynarodowy”, „przewóz rzeczy”). W tym celu należy założyć konto na Google Ads, skonfigurować reklamy i ustalić dzienny budżet. Innym sposobem na widoczność na pierwszej stronie w wyszukiwarce jest pozycjonowanie strony. W przeciwieństwie do reklamy w Google, efekty nie są natychmiastowe. Pozycjonowanie SEO to proces, który może zaprocentować po kilku miesiącach, a nawet latach.

Artykuł partnera

Komentarze (0)