Najnowsze wiadomości

26 kwietnia 2024 1:58

Prowadzisz e-sklep? Wybierz idelanego przewoźnika dla paczek Twoich klientów



Osoby otwierajcie sklep internetowy powinny pamiętać, że szanse na sukces uzależniona są od atrakcyjności asortymentu, komunikacji, obsługi klienta, a także ceny i jakości dostawy. Okazuje się bowiem, że odpowiedzialność sprzedawcy wcale nie kończy się z chwilą oddania przesyłki w ręce kuriera. Jest wręcz odwrotnie, bo ten etap jest bardzo ważny. Kurier staje się swego rodzaju przedstawicielem sklepu. To on w końcu spotyka się z kupującym i finalizuje transakcję. Od tego jak będzie wyglądać to spotkanie w dużej mierze zależy opinia klienta. Dlatego właściciele sklepów online powinni poświęcić nieco czasu na wybranie najlepszego partnera w tym zakresie.

Wybór przewoźnika – kroki na start

W tym przypadku kluczowe jest pytanie - kim są klienci? Jeśli są to przede wszystkim osoby z mniejszych miejscowości, to spedytor musi proponować dostawę także i w takie rejony. Można na przykład wybrać jedną firmę kurierską, a dodatkowo usługi uzupełnić o ofertę Poczty Polskiej, która ma najwięcej punktów dostawy w kraju. Okazuje się bowiem, że oferty przewoźników różnią się nie tylko samą ceną, ale i liczbą punktów odbioru przesyłek.

Kolejna kwestia to wielkość i waga wysyłanych paczek. To oczywiście uzależnione jest w dużej mierze od asortymentu sklepu. Niektóre firmy kurierskie przewożą tylko małe i lekkie paczki, a inne specjalizują się w dostawach produktów niestandardowych i wielkogabarytowych.

Dlaczego warto skorzystać z usług brokera kurierskiego?

Broker to opcja korzystniejsza cenowo niż szukanie własnego kuriera. W ten sposób łatwo można porównać ze sobą ceny różnych dostawców i mieć pełną kontrolę nad swoimi wydatkami. Nie trzeba też od razu podpisywać umowy długoterminowej z danym dostawcą. Coraz częściej platformy brokerskie są połączone z platformami sklepowymi i aukcyjnymi. Przy ich pomocy można składać reklamacje i monitorować procesy spedycyjne. To też szansa na monitorowanie przesyłek pod kątek ich wielkości i wagi.

umowa z kurierem

Co warto sprawdzić, nim podpisze się umowę z przewoźnikiem?

Dla sklepu duże znaczenie mają m.in.:

  • koszty usług dodatkowych,
  • dostępne rozwiązania technologiczne,
  • sposób raportowania.
  • czas zwrotu środków z pobrań,
  • statystyki dostarczalności.

Z kolei dla klienta najważniejsze są:

  • formy dostawy,
  • sposoby awizowania,
  • zasady obsługi zwrotów i reklamacji,
  • komunikacja z kurierem,
  • obsługa klienta,
  • ilość podejmowanych prób doręczenia w standardowej cenie.

Warto też sprawdzić opinie innych o danym przewoźniku.

Trzeba pamiętać, że rynek zakupów internetowych i dostaw się cały czas zmienia. Obecnie dużym zainteresowaniem ze strony klientów cieszą się dostawy do punków stacjonarnych. Oprócz tego większość osób ceni sobie dostawę tego samego dnia. Przynosi to korzyści obu stronom - klientom oraz właścicielom sklepów internetowych. Taką usługę oferuje jeszcze relatywnie niewiele firm przewozowych.

Oprócz tego duże znaczenie ma sprawna obsługa zwrotów. Wiele sklepów ten element działalności traktuje po macoszemu. Coraz więcej firm przewozowych zwraca na to uwagę. Obecnie Poczta Polska i  Paczkomaty InPost mają nawet dedykowane rozwiązania stworzone specjalnie w związku ze zwrotami towarów.

Dlaczego klienci lubią mieć wiele opcji towaru do wyboru i warto im na to pozwalać? Jak wynika z oficjalnych  badań rynku e-commerce z roku ubiegłego., aż 74% sprzedawców oferujących więcej opcji dostawi zauważyło u siebie wzrost sprzedaży, a 66% kupujących przyznaje, że kiedyś wybrali dany sklep internetowy, bo oferował więcej opcji dostawy niż sklep konkurencyjny.

Komentarze (0)